Mūsų naujienos

Netradicinė pamoka Sapiegų rūmuose: baroko istorija ir kūrybinės bareljefo dirbtuvės

Spalio 24 dieną mokytojos Violeta L., Aušra R. bei Viktorija K. centro interjero apipavidalinimo profesijos mokiniams pamokas vedė netradicinėje aplinkoje, Sapiegų rūmuose, Vilniuje, tema „Sapiegų barokas: istorija ir bareljefo dirbtuvės“.

Pirmoje veiklos dalyje rūmų gidė pristatė pastato istoriją, architektūrinius sprendimus, supažindino su istoriniais išlikusiais ir naujais, šiuo metu eksponuojamais, Lin May Saeed „Nepaliestumas“ bei menininkų grupės (Peter Frederiksen, Özgür Kar, Tomasz Kowalski, Oliver Laric, Ebecho Muslimova, Nadia Naveau, Agnieszka Polska, Jani Ruscica, Mateusz Sadowski, Gary Simmons, Viktor Timofeev, Theo Triantafyllidis) kūriniais, skatindama mokinius analizuoti grožio, estetikos ir vertybių sampratą. Lankant ekspozicijas viduje, mokiniai taip pat susipažino su barokinių rūmų interjeru, jų istoriniu kontekstu bei atliktais restauravimo darbais. Gidė pristatė restauravimo technologinius sprendimus, tyrimų eigą, atvertus apdailos sluoksnius, konservavimo vietas ir apdailos atnaujinimo metodus. Diskusijų metu mokiniai su mokytojomis analizavo, kaip restauravimo procesas leidžia atskleisti kultūros paveldo autentiškumą ir kokie inžineriniai bei meniniai sprendimai reikalingi siekiant išsaugoti istorinių interjerų vertę. 

Antroje dalyje mokiniai dalyvavo kūrybinėse bareljefo dirbtuvėse. Padedami mokytojų,  mokiniai tyrinėjo barokiniam menui būdingas formas, simbolius, reljefų kalbą bei kūrė savo interpretacijas – individualius bareljefus, naudodami baroko estetika ir technologija paremtas technikas.  

Netradicinė pamoka integravo architektūros, dizaino, meno istorijos, restauravimo ir kūrybinio proceso temas, skatino mokinius taikyti teorines žinias praktikoje bei gilino jų kultūrinį ir vizualinį raštingumą. Veikla prisidėjo prie mokinių profesinio identiteto formavimo ir kūrybinio mąstymo ugdymo.

Veiklą inicijavo mokytojos, siekdamos praplėsti mokymosi aplinkas ir integruoti kultūrinį bei technologinį turinį į profesinio mokymo procesą.